ღია გაკვეთილები

   მასწავლებელი:   ინგა ბლიაძე

საგანი:     ქართული ენა      

                                                                                                                               კლასი: I

თემა:    იაკობ გოგებაშვილის „კამეჩი“

დრო:  30 წთ                                                                                        თარიღი:      მარტი. 2021 წ.

მოსწავლეთა რაოდენობა:   25

გაკვეთილის მიზანი:

საინფორმაციო-შემეცნებითი ტექსტის კითხვა და ანალიზი; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;

ზეპირი მეტყველების განვითარება

მოსალოდნელი შედეგები:  

მოსწავლეე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს,  აღწერს და ახასიათებს პერსონაჟს, პასუხობს დასმულ შეკითხვებს.

 

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:

ქართ.დაწყ.(I).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნაცნობი საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამისი სამეტყველო ქცევის უნარის გამოვლენა.

Ø ასრულებს მასწავლებლის მარტივ ზეპირ ინსტრუქციებს;

 

ქართ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა, გაგება-გააზრება და გადმოცემა.

Ø ისმენს და ადეკვატურად აღიქვამს მარტივ ინფორმაციას ნაცნობ თემაზე;

 

ქართ. დაწყ.(I).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფულად კითხვა

Ø ხმამაღლა (მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობს და იგებს მარტივი წინადადებებით შედგენილ მცირე ზომის სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს;

Ø აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას სათანადო ადგილიდან.

საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:

შეუძლია:

სხვადასხვა სახის საინფორმაციო და ილუსტრირებულ ტექსტების მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით წაკითხვა, ინფორმაციის მოძიება, გაგება და გამოყენება.

ფლობს:

თავისუფლად ცნობს და კითხულობს ანბანის ყველა ასოს.

იციან:

      შინაური და გარეული ცხოველთა დასახელება.

 

შეფასება და თვითშეფასება:

ვიყენებ განმავითარებელ შეფასებას ზეპირი კომენტარების სახით.  (იხ. დანართი 2,3)

 

სასწავლო მასალა და რესურსები:  პროექტორი, ბუკი,  სახელმძღვანელო, მოსწავლის სამუშაო რვეული, ფანქარი, დაფა, ცარცი.

                                             

აქტივობა1. კროსვორდის შევსება.(3 წთ) (ორგანიზების ფორმა: მთელ კლასთან)

აქტივობის აღწერა: ცხოველთა სახელებით (მაჩვი, კუ, აქლემი, ლომი, მაიმუნი, ვეფხვი) ერთობლივად ვავსებთ წინასწარ დახაზულ კროსვორდს, შემდეგ აღმოაჩენენ და წაიკითხავენ ვერტიკალურად მიღებულ სიტყვას: „კამეჩი“

 

აქტივობა 2.  (1წთ) გაკვეთლის თემისა და მიზნის გაცნობა.

აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას, მიზანსა და შეფასების რუბრიკებს

 

აქტივობა 3. (2წთ.)   ასოციაციური რუკის შევსება.  (ორგანიზების ფორმა: მთელ კლასთან)

აქტივობის მიზანი: წინარე ცოდნის გააქტიურება

აქტივობის აღწერა: გაიხსენებენ რა იციან კამეჩის შესახებ და შეავსებენ ასოციაციურ რუკას.

 

აქტივობა 4. (2წთ.) პრეზენტაციის ჩვენება:  „კამეჩი-შინაური ცხოველი“

 

აქტივობის მიზანი:  ტექსტის გაგება..

აქტივობის აღწერა: ახალი მასალის  გააზრების მიზნით , მოსწავლეები  მოისმენენ  და ვიზუალურად დააკვირდებიან კამეჩს,  გაეცნობიან გუთანსაც.

  

აქტივობა 5. (6 წთ.) ტექსტის: „კამეჩის“ კითხვა

აქტივობის მიზანი:  ტექსტის კითხვა და ანალიზი

აქტივობის აღწერა: ჯერ ერთობლივად კითხულობენ ტექსტს, შემდეგ კი- მოსწავლეები განგრძობით,  გზადაგზა აიხსნება უცხო სიტყვები და გამოთქმები.

 

 

აქტივობა 6. (3 წთ) ოპოვე ზედმეტი სიტყვა

აქტივობის მიზანი:  ზეპირი მეტყველების განვითარება

 

აქტივობის აღწერა:  ცხოველთა ჩამონათვალში ( ლომი, ვეფხვი, კენგუგუ, ენოტი, თხა, მგელი) მოსწავლეები იმსჯელებენ და დაასახელებენ ზედმეტ სიტყვას, ხოლო შემდეგ ჩამოთვლიან შინაურ ცხოველებს

 

 

აქტივობა 7.  (4 წთ)  აღწერითი სქემა კამეჩის შესახებ (დანართი 1.)

აქტივობის მიზანი: ტექსტის გაგება, ანალიზი

 

აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები ერთობლივად ავსებენ აღწერით სქემას კამეჩის შესახებ, ინფორმაციის მოსაძიებლად კვლავ ტექსტს უბრუნდებიან

 

აქტივობა 8. (3 წთ)  ლექსის „კამეჩის“ წაკითხვა

აქტივობის მიზანი:       პერსონაჟის დახასიათება

აქტივობის აღწერა:    მოსწავლეები დაახასიათებენ, თუ როგორი არის ამ ნაწარმოების მიხედვით კამეჩი ( ზარმაცი, უდარდელი, ბრიყვი, გულმავიწყი)

 

აქტივობა 9. (4 წთ) სიტყვების დაკავშირება საგანთან                                                    

აქტივობის  მიზანი: ლექსიკური მარაგის გამდიდრება

აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები სამუშაო რვეულებში ისრებით დააკავშირებენ სიტყვებს ოფოფთან და კამეჩთან

 ( შინაური, შავი, ნისკარტი, ჭრელი, გარეული, ტლანქი, რქები, ჩლიქები, ქოჩორი, კლანჭი)

 

აქტივობა10.  შეჯამება: (2წთ)  მოსწავლეები ისაუბრებენ რა მოეწონათ.

საშინაო დავალება  წერილობით ჩამოთვალონ; რომელი შინაური ცხოველია რქიანი, რომელი ურქო?

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

დანართი.1 აღწერითი სქემა კამეჩის შესახებ

 

 აღწერე კამეჩი

 

 

კამეჩი არის (როგორი?) -----------------------------------------------------

კამეჩს აქვს --------------------------------------------------------------------

კამეჩს უყვარს ----------------------------------------------------------------

კამეჩს ჰყავს -------------------------------------------------------------------

კამეჩი ხშირად (რას აკეთებს?) ----------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

დანართი 2. შეფასების რუბრიკა (კითხვის ტექნიკის ფლობა).

შეფასება:  1 თითქმის არა

                    2. ნაკლებად

                    3. საკმაოდ

                   4.  ძლიერ

 

 

მოსწავლის სახელი გვარი

გრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ კითხვას სათანადო ადგილიდან.

ხმამაღლა (მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლით) კითხულობ ტექსტს

ხმამაღლა კითხვისას სწორად მონიშნავს წინადადების საზღვრებს ტექსტში, იცავს პაუზას;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დანართი 3. შეფასების რუბრიკა (ზეპირი მეტყველების განვითარება)

                                                                                                                                                               

      გამართულად

                        

         მეტყველება

 

 

 

მოსწავლის

სახელი, გვარი

ფლობს სრულყოფილად (მოსწავლე მეტყველებს გამართულად)

 

 

 

საჭიროებს გაუმჯობესებას (მოსწავლე ძირითადად მეტყველებს გამართულად, თუმცა უშვებს 2-3 შეცდომას)

ფლობს ნაწილობრივ (მეტყველებისას უშვებს 5-ზე მეტ შეცდომას)

ვერ ფლობს უნარს (მოსწავლის მეტყველება არ არის გამართული)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment